Cégvezetők figyelem! Mindenre van már jó válasz, soroljuk
Aerodinamikában sincs megállás
A legjobb benzines BMW légellenállási együtthatója 0,22, amelyet a BMW 5 Series EfficientDynamics Edition modellje mutatott.
Dongfeng Forthing Xinghai S7 tisztán elektromos meghajtású szedán mindössze 0,191 a légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami 13,8%-kal jobb érték.
A SSangYong Torres EVX elektromos autója, ami itthon is kapható, 10 év, vagy 1 millió kilométer akkumulátor garanciát vállal. Ugye nem is rossz?



Az elektromos autók akkumulátora tovább él, mint maga az autó!
A Geotab tanulmánya flottakezelő cégek tisztán elektromos autó akkumulátorának degradációját vizsgálta, szám szerint 10.000 darabot. A kétéves járművek akkumulátorának állapota 94-99%-os, de az ötéves (össze sem hasonlítható a ma kapható technológiájú akkumulátorokkal) is 87-93% között van, ami bőven biztosítja a megfelelő hatótávot.
Ezt jegyezzük fel!!!
A mai autók akkumulátorainak éves átlagos degradációja mindössze 1,8%, így akár 20 évet meghaladó élettartammal is számolhatunk a most kapható modern villanyautók esetében.
5 perc töltéssel, akár 200 kilométer - elég lesz ennyi?
A SAIC-GM vegyesvállalat és a CATL bemutatta a világ leggyorsabban tölthető lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorát, amely 6C töltési képességgel bír. Ez azt jelenti, hogy elméletileg 10 perc alatt teljesen feltölthető. 5 perc töltéssel akár 200 kilométeres hatótávot is elérhet. Az LFP akkumulátorok előnyei közé tartozik az alacsonyabb költség, a hosszabb élettartam és a nagyobb biztonság a nikkel-mangán-kobalt (NMC) alternatívákhoz képest.

A tiszta energiatermelés területén is sorra érkeznek a pozitív hírek
- Ezek tények és nem a jövőben bevezetendő innovációk eredményei.
A napelemek számának növekedésével a villamos energia egyre olcsóbbá válik napközben. Fontos, hogy a kora délelőtti és a késő délutáni időszakokban a napenergia részaránya növekedjen (ezek a csúcsterhelési időszakok), amit vertikális napelemekkel tudunk elírni.
Gyakorlati tapasztalatok alapján a függőleges napelemek teljesítménye jobb, mint a vízszinteseké, amit lapos tetőkre telepítenek.

A vertikális napelemek működési hőmérséklete alacsonyabb, mint a fekvő telepítésű napelemeké. Ez a hőmérsékletcsökkenés kedvezően hat az energia termelésre, különösen erős napfényes körülmények között.
Mezőgazdasági területeken is megjelennek a napelemek
- melyek támogatják (nem helyet vesznek el) az élelmiszer termelést.
Augusztusban az Osztrák Államvasutak (ÖBB) egy 13,2 MW-os naperőművet indított Karintiában, ahol 19 ezer panel alatt 6000 tyúk és 60 juh talál védelmet és élelmet.
Az agrofotovoltaikus rendszer védi a környezetet, és értéket teremt a vidéki területek számára. A termelt energia közvetlenül a vasút felsővezeték-hálózatába kerül, és az ÖBB 2019 óta kizárólag megújuló energiát használ működéséhez.

Újabb, környezetkímélőbb akkumulátor típus jelenik meg
Megkezdődik a cink-akkumulátorok gyártása, amelynek előnye, hogy Európában 200-szor több cink bányászati kapacitás van, mint lítium.
Az elektrolit nem gyúlékony folyadék, és a cellák száraz elektródás gyártási módszere csökkenti az energia- és vízfelhasználást, valamint a környezeti kibocsátást.
További részletekért Enerpoly startup észak-svédországi gyárának sajtóközleményében olvasható.
Szilárdtest-akkumulátor a láthatáron
A Mercedes-Benz bemutatta a Solstice névre keresztelt szilárdtest-akkumulátort, amely 2030-ban kerülhet forgalomba. A szilárdtest-akkumulátor forradalmasíthatja az elektromos autók biztonságát, teljesítményét és fenntarthatóságát.
- Energiasűrűsége akár 450 Wh/kg is lehet, ami 80%-kal növelheti az autók hatótávolságát.
- A kisebb méret és tömeg javítja a jármű hatékonyságát és helykínálatát is.
A Mercedes-Benz 200 millió dollárt fektetett be a start-upba.
További információk a cég weboldalán találhatók: FactorialEnergy weboldala